Nusprendėte, kad norite pradėti nuosavą verslą, tačiau nieko konkretaus, išskyrus norą neturite. Nuo ko reikia pradėti, kad svajonė taptų realybe?
Įmonės sukūrimo strategija – tai nuoseklus planavimas, kuriame konkrečiai atsakoma į šiuos klausimus:
- Ką ketinama daryti, sukurti, kokio pobūdžio bus verslas?
- Kaip atrodys tikslinė produkto vartotojų grupė?
- Kokią išskirtinę naudą gaus produkto vartotojai?
- Kas lems išskirtinumą lyginant su konkurentais? Kuo ypatingas bus produktas ar paslauga?
- Ar galima numatyti verslo plėtros algoritmą? Ar galima numanyti, kokios galimybės ir kokios grėsmės galėtų iškilti? Kokių veiksmų būtų imamasi tokiu atveju?
- Kokių rezultatų ir per kokį laiko tarpą tikimasi sulaukti?
Rinkos analizė
Dar nepradėjus verslo reikia ištirti, kokia jūsų sumanyto užmojo padėtis rinkoje. Kokia šiuo metu planuojamo parduoti produkto paklausa ir pasiūla?
- jei prekė ar paslauga paklausi ir vartotojų poreikis auga – rizikuoti apsimoka.
- antra vertus, jei tokių pasiūlymų netrūksta ir pasiūla kasdien didėja,teks atlaikyti didžiulę konkurenciją ir pelną gauti gali būti sudėtinga.
Tikslinės vartotojų grupės atstovo paveikslas
Produktą įsigyti ir vartoti gali daug kas, tačiau iš visų potencialių pirkėjų minios reikia išskirti tikslinę jūsų produkto vartotojų grupę ir orientuotis reikia būtent į jos atstovų poreikius. Jūsų taikinyje visų pirmiausia turi atsidurti tie asmenys, kurių netenkina šiandieninė pasiūla.
Atsakykite sau, kokius tokio vartotojo poreikius galėtumėte patenkinti ir įvertinkite būsimo kliento asmenines savybes:
- ką toks asmuo galvoja,
- kokiose prekybos vietose perka, tai yra, koks jo charakteris ir būdinga elgsena.
Pavyzdžiui, saldumynus mėgsta praktiškai beveik visi žmonės – ir vaikai, ir suaugę. Iš jų beveik 40 procentų yra jauni ir vidutinio amžiaus asmenys, kurie naudojasi internetu ir perka nuotoliniu būdu.
Iš šių pirkėjų išskirkime dar vieną atskirą grupę. Tai originalūs, mėgstantys išsiskirti žmonės, o ir dovanas kitiems jie linkę teikti neįprastas. Potencialių internetinių pirkėjų grupėje tokių asmenų galėtų būti apie 20 procentų, būtent šie žmonės ir turėtų nupirkti jūsų originalų produktą.
Unikalus pasiūlymas
Tam, kad išsiskirtumėte iš kitų konkurentų tarpo ir pritrauktumėte būsimus pirkėjus suformuokite ir pateikite išskirtinį pasiūlymą, kuriame būtų įtikinamai teigiama, kad būtent jūs patenkinsite tikslinės vartotojų grupės poreikius.
Pagalvokite, kokiu būdu pristatysite produktą:
- pasiūlymą gali pateikti tiekėjai,
- verslo partneriai.
Įvertinkite verslo plėtros galimybes
Remdamiesi SWOT analize įvertinkite stipriąsias ir silpnąsias savo verslo puses. Šis metodas padės įvertinti ir išorines (rinkos) galimybes ir potencialias grėsmes.
Šis metodas padės įvertinti net tik savo, bet ir konkurentų padėtį bei rinką apskritai.
Reklama
Pasidomėkite, kaip ir kur save pristato konkurentai, kiek lėšų jie skiria produkto reklamai. Jei jūsų tikslinė vartotojų grupė yra internetu perkantys asmenys, be abejo, reklama internetinėje erdvėje būtina, be abejo, reklamuoti jūsų gaminį gali ir verslo partneriai.
Tikslas
Būkite drąsūs, bet nepameskite galvos ir mąstykite blaiviai. Verslo plane įrašykite konkrečius lūkesčius, kokia bus tikėtina
- pardavimo apimtis,
- klientų skaičius,
- kokio dydžio teritoriją ketinate aptarnauti.
Iškelkite kartelę ir keliaukite maksimalių pasiekimų link.